Make your Stick Figure Family at FreeFlashToys.com

pengikut yg sporting

Wednesday, February 2, 2011

KeNaPa MeSti AdA PeRasAaN JELES?


SALAM.........

..seLamat peTang suma
..apa khabar suma
..harap2 semuanya sihat hendaknya
..before aku start entry nie
..aku mo tannya
..apa maksud JELES @ CEMBURU???

..aku pon kurang pasti apa maksud sebenar bendaLa nie
..tapi setiap orang mesti ada perasaan cemburu
..perasaan yang kita tidak dapat kawaL
..kerana ianya datang dari hati yang tuLus ikhLas
..kecuaLi cemburu buta yang datangnya hati yang busuk dan kotor
..disebabkan kekotaran yang ada pada hati itu yang membuatkan orang akan cemburu buta
..dan akan mengambiL tindakan yang tidak betuL
..ataupun tindakan yang bodoh

..tapi kenapa aku mesti cemburu
..kenapa aku tidak dapat kawaL perasaan cemburu aku
..seriusLy
..aku memang kuat cemburu
..tapi perlukah aku luahkan rasa cemburu aku itu??
..perLukah aku bagitau suma orang yang aku jeLes??
..ni La pertanyaan yang seLaLu bermain di Lubuk kepaLa hotak aku

..aku memang cemburu
..tapi aku berpegang kepada satu prinsip
..prinsip yang membuat aku bertahan seLama ini dan insyaALLAH sampai biLa
..fikiran positif dan jangan dikaLahkan dengan fikiran negatif
..dan
..sebab ituLah aku mendefinisikan cemburu aku ini dengan sesuatu yang positif
..bagi diriku
..aku cemburu adaLah disebabkan kasih sayang yang wujud daLam hatiku yang penuh ikhLas
..ya
..memang aku keras
..tapi daLam hati TUHAN saja yang tahu
..aku harap cemburu aku ini tidak sampai ketahap cemburu buta
..kerana cemburu buta akan membawa kepada kehancuran hidupku

..itu saja yang aku sempat tuLis untuk entry kaLi ini
..semoga entry kaLi ini membawa seribu pengertian daLam hidup aku
..semoga aku menjadi semakin kuat untuk menghadapi Liku2 perjaLanan yang amat jauh Lagi

..sekian terima kasih..

-SAYONARA-
-SALAM-

No comments: